Prohlubující předměty magisterského programu
Softwarové inženýrství
Rada OI doporučuje pro studenty oboru Softwarové inženýrství (ale nejenom pro ně) industriální kurzy vedené odborníky ze známých IT firem, např.: A4M33UAS, A4M33SEP, A4M33RPR, A4M36JEE, A0M33KAJ.
Počítačové vidění a digitální obraz
Lze si zapsat předmět B3M38VBM Videometrie a bezkontaktní měření, AE4M33GMM Graphical Markov Models (ve 3. semestru) nebo Obrazové senzory (J. Fischer, kat. měření).
Počítačová grafika a interakce
Prohloubení lze tématicky zaměřit na Interakci mezi člověkem a počítačovými systémy (HCI - Human Computer Interaction) nebo na Počítačovou grafiku (CG - Computer Graphics).
- V případě HCI lze volit prohlubující předměty takto: PV-1 (zima): Psychologie v HCI (B4M39PUR1) – J. Franc, PV-2 (léto): Speciální uživatelská rozhraní – Z. Míkovec (předmět se připravuje).
- V případě CG lze volit prohlubující předměty takto: PV-1 (zima): Programování v C/C++ (pro ty, co neumí C/C++, možností je zapsat si Y36PJC), Computer Graphics (AE4M39PGR – J. Sloup, pro ty, co neměli Y36PGR, pouze anglicky), PV-2 (léto): Programování grafiky 2 (A4M39PGR2: P. Felkel, programování GPU), Realistická syntéza obrazu (A4M39RSO: V. Havran), PV-3 (zima): Výpočetní geometrie (B4M39VG: P. Felkel), 3D modelování a virtuální realita (B0B39MVR: J. Žára; pro ty, kteří neabsolvovali MVR v bakalářském studiu), Pokročilé metody interaktivní editace obrazu (B4M39AIM: D. Sýkora).
Umělá inteligence
K prohloubení znalostí doporučujeme AE4M33GMM Graphical Markov Models (ve 3. semestru) a následující výběr doktorských předmětů: XP33PMD Pravděpodobnostní modely neurčitosti v UI, Jiroušek R. (prohlubuje A4M33RZN zejména v tématu Bayesovských sítí), XP33FLO Fuzzy logika, Navara M. (prohlubuje A4M33RZN), XP33MOL Modální logika pro distribuované systémy, Štěpánková O. (prohlubuje A4M33RZN a B4M33MAS, AE4M33GMM (prohlubuje A4M33SAD) nebo A0M33EOA (prohlubuje A4M33BIA).